Retourinformatie & Garantie

Artikel Retourneren

Wilt u een artikel retourneren? Neem dan altijd eerst contact met ons op via ons contactformulier en kies daar voor retouraanvraag. U ontvangt dan per mail een bevestiging van uw retouraanmelding en een retournummer. Zonder retournummer kan uw retourzending niet succesvol verwerkt worden en bestaat de kans dat uw retourzending onvindbaar wordt. Stuur ons daarom nooit zomaar een pakket retour.

Voor alle aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen na aankoopdatum, tenzij dit bij de offerte is uitgesloten. Binnen deze periode kan de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking naar ons teruggestuurd worden. Bewaar daarom de verzendverpakking, zodat deze gebruikt kan worden bij eventueel retourneren.

Wanneer u uw bestelling in zijn geheel retourneert, dan zullen wij de gehele aankoopsom inclusief de gemaakte verzendkosten aan u terugstorten. Retourneert u een gedeelte van de bestelling, dan zijn de verzendkosten voor uw rekening. De verzendkosten voor het retourneren zijn altijd voor uw rekening, tenzij er een fout aan onze kant is gemaakt.

Zie ook artikel 7 van onze Algemene voorwaarden.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen.

Hebben wij u een verkeerd of defect artikel toegestuurd dan zijn de verzendkosten voor onze rekening. Vul ons contactformulier in met de benodigde informatie, dan zorgen wij voor een retourzegel.

Garantie

rdgKompagne geeft standaard één jaar garantie op artikelen. Op bepaalde elektronische artikelen is de fabrieksgarantie twee jaar.

Is het artikel defect na de zichttermijn van twee weken? Dan kan het artikel worden aangeboden aan onze technische afdeling. Aangezien er is al enige tijd gebruik is gemaakt van het artikel, zijn de kosten van het retourneren in dat geval voor rekening van de koper. Het artikel wordt bij onze technische afdeling of leverancier aangeboden ter reparatie. Wij streven naar een snelle oplossing. Onze technische afdeling bepaalt of het artikel wordt gerepareerd of vervangen. Het gerepareerde of vervangende artikel wordt u vervolgens kosteloos retour gestuurd.

Artikel niet leverbaar

Soms is een artikel tijdelijk, gedurende korte of langere tijd, of geheel niet meer leverbaar. Ook kunnen wij het artikel uit ons assortiment hebben gehaald.

Indien artikelen wel op korte termijn leverbaar zijn, maar tijdelijk niet op voorraad zijn, bieden wij u de mogelijkheid dit artikel te bestellen als backorder. Wij nemen dan contact op met u over de levertijd. Daarna kunt u besluiten of u de bestelling wilt doorzetten of annuleren.

Ook kan het zijn dat er ‘op aanvraag’ bij een product staat vermeld. Neem in dat geval contact met ons op.

Voorraad

Indien het product op voorraad is, is het product bestelbaar op de website en wordt het in de regel binnen 1 a 2 dagen verzonden.

Klachten

Wij doen ons uiterste best om u naar uw volle tevredenheid van dienst te zijn. Mocht u desondanks toch een opmerking of klacht hebben over onze producten of dienstverlening, dan horen wij dat graag van u. Zo kunnen wij alsnog streven naar uw volle tevredenheid en mogelijk onze dienstverlening verbeteren. U kunt uw klacht melden door het contactformulier in te vullen. Vermeld uw naam en adresgegevens en omschrijf duidelijk uw klacht. Indien uw klacht over een bepaald product gaat, vermeld dan de naam en het artikelnummer van het product en uw bestelnummer. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd in beslag nemen, dan zullen wij u daarvan op de hoogte stellen.